Zaburzenia funkcji wzrokowych w aspekcie terapii motoryczno-sensorycznych

TERMIN: 13.04.2019 r.

CZAS TRWANIA: sobota 9.30 – 16.30

MIEJSCE: Zawiercie

DLA KOGO: terapeutów integracji sensorycznej, pedagogów, nauczycieli wychowania przedszkolnego, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów i innych specjalistów pracujących z małym dzieckiem, dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Prowadzenie: 

mgr Izabela Gelleta – specjalista rehabilitacji ruchowej I 0 , terapeuta metod NDT-Bobath, PNF, SI, INPP pedagog, terapeuta z dwudziestokilkuletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, wykładowca akademicki na studiach podyplomowych SI i WWR – APS Warszawa oraz wieloletni współpracownik PSTIS.

mgr Katarzyna Głowacka – psycholog, pedagog specjalny. Od kilku lat posiadająca kwalifikacje do prowadzenia zajęć indywidualnych z terapii SI, terapii ręki, Sensomotorycznej Terapii Widzenia. Na co dzień terapeuta SI w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi oraz terapeuta SI w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Swoje doświadczenie zdobywała w Fundacji SYNAPSIS, w przedszkolach terapeutycznych i integracyjnych.

Program:

1. Podstawowe funkcje wzrokowe oraz wady wzroku u dziecka.
2. Objawy zaburzeń, trudności oraz problemy funkcjonalne – charakterystyka w aspekcie rozwoju mechanizmów posturalnych i funkcji szkolnych.
3. Sensomotoryczne zaburzenia percepcji wzrokowej:

  • zaburzenia w odbieraniu oraz przetwarzaniu bodźców wzrokowych
  • przyczyny sensorycznych zaburzeń percepcji
  • konsekwencje przeciążenia bodźcami oraz formy autostymulacji i ich wpływ na funkcjonowanie codzienne dziecka.

4. Zaburzenia percepcji wzrokowej, modulacji i dyskryminacji – elementy diagnozy funkcjonalnej.
5. Ćwiczenia terapeutyczne prowadzące do normalizacji funkcji wzrokowych oraz poprawy funkcjonowania dziecka w zakresie tego systemu zmysłowego w aspekcie terapii motoryczno-sensorycznych.

Zapisy:

pietruszka.justyna@gmail.com

Zapisz się na szkolenie

Zostawione dane kontaktowe wykorzystam tylko do celu kontaktu z Tobą na potrzeby potwierdzenia wzięcia udziału w szkoleniu.