-
Zaburzenia funkcji wzrokowych w aspekcie terapii motoryczno-sensorycznych (szkolenie 2-dniowe – 16 godzin dydaktycznych).
SYMBOL – FW
PROGRAM:
1. Podstawowe funkcje wzrokowe oraz wady wzroku u dziecka.
2. Objawy zaburzeń, trudności oraz problemy funkcjonalne – charakterystyka w aspekcie rozwoju mechanizmów posturalnych i funkcji szkolnych.
3. Sensomotoryczne zaburzenia percepcji wzrokowej:
– zaburzenia w odbieraniu oraz przetwarzaniu bodźców wzrokowych
– przyczyny sensorycznych zaburzeń percepcji
– konsekwencje przeciążenia bodźcami oraz formy autostymulacji i ich wpływ na funkcjonowanie codzienne dziecka.
4. Zaburzenia percepcji wzrokowej, modulacji i dyskryminacji – elementy diagnozy funkcjonalnej.
5. Ćwiczenia terapeutyczne prowadzące do normalizacji funkcji wzrokowych oraz poprawy funkcjonowania dziecka w zakresie tego systemu zmysłowego w aspekcie terapii motoryczno-sensorycznych.